יום רביעי, 13 בספטמבר 2017

13/9/2017 - מ"מילנו" ל"צ'ינקו-טרה"...והמידע הדרוש למטייל באיזור...(מעודכן לספט' 2017)

השכמנו בבוקר...השעה 07:30, ארוחת הבוקר בתהליכי הכנה, והמארח ואני מנסים לפצח ביחד את "כתב החידה" שהשאירו לנו הרוסים שנהגו ברכב השכור לפנינו, כיצד להפוך את התצוגה של הרכב (מחשב ניווט ובקרה ולוח מכוונים) מרוסית לאנגלית, כאשר בידך רק ספר רכב באיטלקית בלבד (ושנינו לא יודעים רוסית)...אז ככה:
1) חיפשנו בספר כיצד משנים את שפת התצוגות ברכב, מצאנו !
2) הופכים באמצעות google Translator את המילה "שפה" באיטלקית למילה "שפה" ברוסית.
3) מחפשים ב"הגדרות" מערכת (יש סימול של גג"ש כמו ב"אנדרואיד") את המילה שתורגמה לרוסית.
4) מוצאים ולוחצים עליה....והינה הפתרון, בתצוגה מופיעים סמלי המדינות...לוחצים על דגל בריטניה (אנגליה) לוחצים על "SET" ומיד כל התצוגה משתנה לאנגלית...יחי, עכשיו אפשר להפעיל את כל המערכות של הרכב...ניווט, מיזוג אוויר, מולטי-מדיה וכו'.

נכנסים לאכול ארוחת בוקר, מסיימים, אומרים הרבה תודה למארחים ויוצאים לדרך...הכיוון Cinque-Terre
היעד : Levanto בישוב (כפר) נמצאת תחנת הרכבת שממנה ניתן להגיע לכפרי ה-Cinque-Terre.

מזג האוויר מדהים, 24 מעלות, שמש חמימה, לחות נמוכה...ואחר שעתיים של נסיעה על האטוסטרדה A-26 ל"גנואה" / ג'נובה (עם עצירה לשרותים וקפה) אנחנו מוצאים את עצמנו ב - Levanto (חושבים כך, אבל לפי המפה והמרחק שנסענו זה לא מסתדר), בודקים שוב את מע' הניווט ואז מסתבר לנו שנותרו לנו עוד 40 ק"מ לפחות (אנחנו הגענו ל-  -Sestri-Levente), טעות קטנה באיות (e במקום o )...שעלתה לנו בתוספת של 30 דקות...מתקנים ליעד ואחרי כ- 25 דקות אנחנו מגיעים לתחנת הרכבת של Levanto, אמצע היום, כל החניונים תפוסים...אין מקום להכניס אפילו גלגל...עושים שתיים, שלוש הקפות וכמעט מתייאשים ..ואז ברחבה הדרומית מול תחנת הרכבת (ממש ביציאה מתחנת הרכבת) מתפנה מקום חניה
רעייתי שתחייה מזנקת מהרכב...ונעמדת עד שאני מתיישר וחונה עם הרכב, יש הצלחה כבירה...עכשיו ה"קנס", 13 אירו ל - 8 שעות חניה.
מחנים..."מתרוקנים", ואז הולכים למרכז המידע לתיירים הקיים בכל תחנת רכבת בכפרים.
מקבלת את פנינו בחורה נחמדה שמסבירה לנו "שעקב הגשמים הרבים שירדו באיזור יומיים לפני שהגענו רוב השביל הכחול אינו ניתן להליכה עקב מפולות של סלעים וקיימת סכנת החלקה ולכן אם באנו לטייל רגלית בין הכפרים כדי שנשכח מזה..." אנחנו ה"ישראלים" לא שוכחים...!!!
בכל מקרה לקחנו מפות, רכשנו כרטיס משולב ל- 3 ימים (72 שעות) ויצאנו לדרכנו ברכבת אל עבר הכפרים.
החלטנו שניסע ברכבת אל הכפר הדרומי ביותר Riomaggiore ומממנו נתחיל לשוב לכיוון צפון מערב לכפרים האחרים.

הרכבת מתחילה לנוע...עוצרת בכל כפר...הרציפים עמוסים בתיירים, עולים ויורדים מהרכבת...בסוף לאחר כ- 25 דקות של נסיעה הגענו לכפר Riomaggiore.
Riomaggiore , מבט מדרום מזרח לצפון מערב

אנחנו יורדים מהרכבת...הכל צבעוני, הכל יפה והכל...ממוסחר !!!, מסתבר שהאזור וביחוד הכפר הפכו לאתר תיירות אחד גדול, אנחנו מנסים לברוח מזה...ויוצאים לתצפת על הכפר מ"למעלה" מהטרסות המקיפות את הכפר, עולים במעלה השביל אל החלק הדרום מזרחי של הכפר ומגעים לנקודת תצפית מימנה ניתן לראות את הכפר במבט רחב...

המבנים הנצבים על גבי הסלע והכרמים הנטועים על גבי השלוחות היורדות בתלילות לכיוון הים מרשימים מאד ואין מה להוסיף מילים...התמונות מדברות בעד עצמן !!! מהתצפית התחלנו לרדת במדרגות חזרה לעבר הכפר...ריח חמצמץ של ענבים סחוטים (זגים) עלה באפי...עבורו שתי דקות וגיליתי את מקום הריח, יקב "בוטיק" אמיתי נמצא במרתפו של בית סמוך, ושם בדיוק באותה שעה נסחטו ענבים אדומים מהבציר של הבוקר...נכנסנו, התכבדנו בכוס יין ושמענו סיפורים על היקב וזני הענבים שמהם מפיקים את היין המקומי, היה מעניין...נפרדנו בשלום ותודה ממארחנו והמשכנו אל לב הכפר...!!!

המעבר בין שני חלקי הכפר נעשה דרך מנהרה החצובה בסלע או בהליכה דרך השבילים המטפסים בין הבתים, רוב השבילים הינם גרמי מדרגות לא תיקניים (מעל 18 ס"מ גובה הרום) וזה לא קל....
בלב הכפר חנויות של מזכרות, מסעדות ובתי קפה, הכל ממוסחר כמו שכל כפר תיירותי צריך להיות...!!!
סיימנו את סיורינו בכפר ב- Take Way של פירות ים, ושמנו פעמינו לכיוון תחנת הרכבת אל עבר הכפר הבא...Manarola :

תחנת הרכבת נמצאת מחוץ לכפר וכדי להגיע לכפר נדרש לרדת במדרגות אל מנהרה אשר מובילה אותך אל מרכז הכפר ההומה באנשים, כל הכפרים "אותו הדבר" מרכז כפר, טיפה ים והרבה מסעדות, בתי קפה וחנויות של מזכרות. היות וצפוף, יצאנו לנו אל עבר התצפית נמצאת בצד הצפון מערבי של הכפר (שם צולמה התמונה), שבנו לכפר, השעה היתה שעת ארוחת הצהרים, התיישבו לנו במסעדה ואכלנו ארוחת דגים, מחיר הארוחה היה סביר בהחלט למקום ולכמות התיירים המגיע לאיזור...
Manarola  מבט מכיוון צפון מערב לדרום מזרח

סיימנו את הארוחה ולאחר עיון קצר במפות החלטנו לדלג על הכפר הקרוב Corniglia ולהמשיך אל עבר הכפר Vernazza הנחשב ליפה בכפרים ולמתוייר ביותר מבין חמשת הכפרים.
עלינו לרכבת, והגענו לתחנת הרכבת של Vernazza , התחנה ממוקמת במרכזו של הרחוב הראשי בכפר, יורדים במדרגות ותוך פחות מ-2 דקות אתה מוצא את עצמך בנמל, חיפשנו נקודת תצפית לצילום של הכפר בדיוק כמו בתמונות ברשת ומצאנו את עצמנו על ה"שביל הכחול" ההולך לכיוון הכפר Monterosso Al Mare, בעודנו עומדים על השביל הגיעו זוג אמריקאים (מארה"ב) מכיוון הכפר השכן וכאשר שאלנו אותם האם השביל פתוח למטיילים הם השיבו בחיוב..., עפ"י דיברהם "שעה וחצי הליכה...", מחשבה קלה, בדיקת כמות המים והופ לדרך..., השעה 18:00, השקיעה ב 19:30...אין כל בעיה להגיע לפני חשכה !
אנחנו מוותרים כרגע על סיור מעמיק בכפר ויוצאים לעבר הכפר השכן Monterosso Al Mare הליכה מתחילה בטיפוס מגובה של 20 מטר מעפה"י לגובה של 250 מטר במדרגות...אח"כ הולכים על קו הגובה עד קירבת הכפר השכן ואז יורדים מדרגות אל תוך הכפר:

תוצאת תמונה עבור ‪cinque terre road map‬‏

יוצאים לדרך...הדרך לא קלה בכלל, עולים ועולים ולא רואים את סוף העליה...בסוף אנחנו מגיעים לנקודת תצפית על הכפר Vernazza:

שווה...!!!
ממשיכים במסלול...בדרך פוגשים עוד תיירים בעיקר מצ. אמריקה (קנדה, ארה"ב), מחליפים כמה מילים על המקום, הנופים והמצב (באמריקה תחת משטרו של דונלד טרמפ) ומתעדכנים למצב הדרך בהמשך
ההליכה בתוך יער ע"ג שביל מסומן:

אחרי כ- 3 ק"מ מתחילים לראות את הכפר Montorosso Al Mare...אבל הדרך עוד ארוכה...

אנחנו מגיעים לכפר Monterosso Al Mare בשעה 19:30 , בדיוק עם השקיעה !

החושך ירד, והיות ורכשנו כרטיס חניה עד השעה 20:30, אנחנו ממהרים לרכבת.., נמשיך ביום אחר את הסיור בכפר...כמובן שאיחרנו לרכבת של 20:15 כל מה שנשאר לנו זה להמתין לרכבת של 20:38, בתקווה שלא נקבל קנס על חניה מעבר לשעה היעודה.

תנועת הנוסעים בשעה זו דלילה, עולים על הרכבת ותוך פחות מ- 5 דקות אנחנו בתחנת הרכבת בישוב - Levanto ...החניון כמעט שומם, אין רכבים ואין קנס ! נכנסים לרכב, מזינים את הישוב ושם הרחוב של מקום הלינה ויוצאים לדרך...כל הדרכים חשוכות, פה ושם מבליח אור של מכונית, לוקח לנו כ- 20 דקות עד הישוב ועד 3 דקות להגיע ל"צימר"
ה - G.P.S וה- google map מביא אותנו בדיוק לשער מקום הלינה, המקום סגור...יש מספר טלפון !
מתקשרים ותוך 2 דקות מגיע המארח (שהסתבר שגר עם משפחתו בחלק האחורי של בית המלון)
רושם את הדרכונים, נותן מפתח לחדר (קומה 2) שואל אם צריך עזרה עם המזוודות...מסביר על החניה וכמובן לסיום מציע כוס קפה !
אנחנו עיפים מהליכה רק רוצים מקלחת ולישון...אבל גם קצת רעבים, אני רץ למרכז הכפר שם יש אפשרות שמשהו עוד פתוח, מוצא מסעדה ביתית, לוקח Take way לזניה ותפוחי אדמה, חוזר למלון רעייתי שתחיה כבר אחרי מקלחת, מתיישבים ואוכלים, נרדמים...מחר יום חדש.