יום חמישי, 14 בספטמבר 2017

14/9/2019 - מזג האוויר לא היטיב עמנו...אבל בכל זאת טיילנו...

כרגיל, אני קם מוקדם בבוקר (05:30), הכל בחוץ חשוך, מרשה לעצמי לנוח עוד קצת במיטה ובשעה 06:30 יורד לקפה ראשון עם המארח שמכין את ארוחת הבוקר שתוגש בשעה 07:30, משוחחים על דה ועל אה...אוסף קצת מידע שלא מופיע ברשומות לגבי האיזור והישוב בו אנו שוהים (ויש לו עבר מעניין מהמאה ה- 12 לספירה), בשעה 07:30 רעיתי שתחיה מצטרפת אלינו ואנחנו אוכלים ארוחת בוקר ובודקים את אפשרויות הטיול להיום...

מזג האוויר לא שפר עלינו מעונן בחוץ וגשם החל לטפטף !
מה עושים ?
החלטנו שאת הבוקר נעביר ברכישת מתנות לילדים...ובמידה ויתבהר נשוב לטייל בכפרים..., יצאנו לעבר מרכז הקניות הקרוב,הנמצא כ- 18 דקות נסיעה ממקום הלינה, במרכז הקניות ישנה חנות של "Decathlon"  שם חשבנו שנמצא את מבוקשנו...מגבות לים שהילדים התלהבו מהן וישמחו לקבלן מתנה.
הגענו לחנות...היינו מהראשונים שהגיעו, לא מצאנו את מבוקשנו, הגשם ממשיך לרדת ולכן יצאנו אל עבר מרכז הקניות הסמוך להעביר שם את הזמן, הסתובבנו בין החנויות השונות, השוונו מחירים וראינו שאין מה לקנות בחו"ל...המחירים זהים לארץ ואף יותר יקרים !!!
בחוץ התבהר...קיבלנו החלטה לשוב לכפרים, יצאנו אל עבר תחנת הרכבת ב - La Spezia, בעודנו בדרך שוב התכסו השמים בעננים, שוב החל לרדת גשם...נתקענו "פקק" אדיר במרכז העיר..."חישבנו מסלול מחדש" והחלטנו להסתובב ולשוב למלון לנוח צהרים ולנסות להגיע לכפרים אחה"צ, בדרך חזרה עצרנו ב- Out-let הנמצא ממש בתוך הכפר בו ישנו בסמוך לאוטוסטרדה...גם שם לא היו מציאות.
אכלנו ארוחת צהרים קלה באחת המסעדות בכפר ושבנו למקום האירוח...לשנ"צ (שנמשכה עד השעה 16:00), ואז...
השמים התבהרו, נכנסו לרכב ונסענו אל עבר תחנת הרכבת ב- Levento , תוך 22 דקות הגענו לתחנה ,רכשנו כרטיס חניה ל - 4 שעות ויצאנו אל עבר הכפר Monterosso Al Mare , שם סיימנו את טיולנו אמש...
מזג האוויר האיר לנו פנים הגשם הפסיק לרדת וגם העננות קצת התפזרה...ירדנו בתחנת הרכבת הנמצא מול חוף הרחצה, טיפסנו (כמובן במדרגות) אל עבר המבצר, הכנסיה ובית הקברות מהם ניתן להשקיף אל עבר חוף הים והכפר

בכל הכפרים בתי הקברות ממוקמים בנקודה הגבוהה ביותר המשקיפה על הכפר...למישהו יש תשובה מדוע? המתים הרי לא נהנים מהנוף הנשקף מבתי העלמין !
התחלנו לרדת אל עבר הכפר.

הירידה לכפר עוברת דרך כרמי גפן וזיתים, נכנסים לסמטאות הכפר הצרות ומגיעים למרכז הכפר, השעה כבר 19:30, אנחנו "קצת" רעבים, בוחרים מסעדה ומתיישבים לארוחת ערב...מזמינים מהתפריט וממתינים...וממתינים, בנתיים שמים לב שהתור בכניסה למסעדה מתארך...
אחרי 45 דקות אנו פונים למלצר בשאלה מדוע ההזמנה שלנו טרם הגיע ורק אז הוא שם לב שוב אלינו...לוקחת עוד רבע שעה (סה"כ שעה) עד שארוחת הערב מגיע, אנחנו רעבים ותוך פחות מ- 10 דקות מסיימים את הארוחה (על הקינוח ויתרנו) ורצים לתפוס את הרכבת בחזרה למקום החניה של הרכב...בדרך עוד מספיקים ל"חטוף" מנת גלידה

מגיעים כמובן באיחור, הרכב ממתין, שוב לא קיבלנו קנס !!!, אנחנו יוצאים לדרך חזרה אל חדרנו ב"צימר"
הפעם בחרנו לנסוע בדרך צידית ולא באוטוסטרדה...מסתבר שבדרך הזאת אנחנו חוסכים כמה דקות והנוף יותר מעניין (ניראה לפחות בלילה, נבדוק את זה שוב בבוקר).
לילה טוב...מחר מזג האוויר אמור להתבהר, נקווה לטוב.