יום ראשון, 17 בספטמבר 2017

17/9/2017 - יום ראשון והיום האחרון לטיול מראש ההר דרך האגם אל ש"ת

השכמנו קום, יום ראשון היום וכל העם (האיטלקי והשוויצרי) יוצא לטייל...אז החלטנו להקדים ולהעפיל אל ראש ההר אל התצפית הנמצאת בין שני האגמים: Mottarone.
הדרך יוצאת מהכפר בו לנו ועולה מגובה של 400 מטר לגובה של בערך 1492 מטר.
אכלנו ארוחת בוקר ויצאנו בכביש העולה אל עבר התצפית, בשונה מהרבה כבישים צדדיים שכבר נסענו בהם באיטליה, הכביש רחב וסלול היטב, הבנו מדוע כשהגענו למעלה...

Lago  D'orta
מראש ההר יוצאים מסלולי טיול שונים וכן יש אטרקציה אחת או שתיים, אתר סקי בחורף, ומגלשות הרים בקיץ, רכבל שעולה מהעיר Stresa (הנסיעה נמשכת כ- 20 דקות לכל כיוון), כמו כן קיים איזור למטפסי הרים ועוד...

היות וזה יומינו האחרון של הטיול החלטנו לטייל קצת ברגל (הליכה של 3 ק"מ), אח"כ העפלנו לפסגת ההר נסענו ברכבל הסקי כדי לתצפת על Lago maggiora וסיימנו בהחלקה במגלשת הרים...
זהו מתחילים לנוע לכיוון ש"ת

יורדים מההר בדרך פרטית (יש שומר בכניסה שגובה תשלום) לכיוון העיירה stresa, ונוסעים לאורך הגדה הדרום מערבית של Lago Maggoiora  לכיוון "מילאנו" (יותר נכון לכיוון ש"ת Malpensa הנמצא מערבית לעיר)...נוסעים ונזכרים שלא אכלנו ארוחת צהרים...השעה 14:00, וכמובן הכל מתחיל להסגר לקראת ה"סייסטה", הארוחה הצהרים של אתמול מצאה חן בעינינו ולכן החלטנו לשוב ולחזור על השיטה של קניית אוכל מוכן במעדנייה וחיפוש מקום בטבע לשבת ולאכול.
התחלנו לחפש סופר-מרקט פתוח, ומכיוון שיום ראשון היום, לא היינו בטוחים שנמצא, והיות והיינו רחוקים רק כ- 10 ק"מ ממרכז הקניות עם המעדנייה מאתמול בצהרים, מנו אליו פעמנו...מצאנו את מיקומו באמצעות ה - google map , שמנו את הנ"צ גם ב - Waze ויצאנו כיוון, תוך 14 דקות הגענו למרכז הקניות, הצטיידנו בארוחת צהרים ויצאנו לחפש מקום בטבע לשבת ולאכול ארוחת צהרים.
לאחר כ-20 דקות של הסתובבות מצאנו משטח דשא קצור לשבת ולאכול, הוצאנו את האוכל, ערכנו שולחן...שלא היה מבייש שום מסעדה בסביבה

ופתאום נכנס רכב לתוך השדה, חשבנו שכבר באם להגיד לנו שאנחנו משיגי גבול, שאין אישור לאכול באזור , אבל לא זה ולא זה...
יצא מהרכב אדם צעיר, פתח את תא המטען מאחור, הוציא שולחן מתקפל, הוציא שלט רחוק של טיסנים ואז...החל לשלוף מהמושבים האחוריים שלושה מסוקים...אחד גדול, אחד בינוני ואחד קטן, ואז הבנו שאנחנו בעצם יושבים באמצע מנחת מסוקים זעירים !!!

התחלנו לאכול...הבחור החל להטיס את המסוקים, צילמנו תמונות לילדים (לבנים ובעקר לבן הזקונים שעולמו מסתובב סביב כלי הטייס הזעירים), סיימנו לאכול, למטיס נגמרו הסוללות, עשינו נקיון ברכב, ארזנו את המזוודות והכנו אותם לטיסה, התקפלנו והתחלנו לנוע לכיוון שדה התעופה עם כוונה לבצע עצירה לקפה וגלידה בעיירה Oleggio שבה עצרנו בפעם הקודמת שחזרנו מ"טוסקנה" (ב- ספטמבר 2014).
נוסעים לאט יש זמן...השעה 16:00 הטיסה ב: 23:00, מגיעים ל Oleggio, השעה 17:00, מתיישבים בבית הקפה, מזמינים גלידה, מקנחים בקפה, מוצאים ספר וקוראים...

השעה 19:30, נכנסים לרכב, 20:00 בש"ת במגרש החניה של Avis , מזדכים על הרכב (הסתבר בדיעבד שקיבלנו Upgrade של 3 רמות ללא תוספת מחיר), בידוק, "דיוטיפרי", וקריאת ספר עד הטיסה...23:10 ממראים, 03:45 נוחתים בארץ...06:08 אנחנו בבית !
תם ונשלם הטיול הקצר לכפרי ה- Cinque Terre, אנחנו עוד נשוב לשם...